Papier firmowy - nieodłączny element wizualny firmy

Papier firmowy - nieodłączny element wizualny firmy

 

Papier firmowy jest wykorzystywany w niemal każdej firmie, niezależnie od jej wielkości i charakteru prowadzonej działalności. Na papierze firmowym drukowane są faktury, oferty, listy, a także inne dokumenty wysyłane do klientów i stanowiące element wewnętrznego obiegu informacji. Druk papieru firmowego na małą lub duża skalę powinien być wykonany w profesjonalnej drukarni. Dlaczego? Jest wiele powodów, dlaczego zamówić papier firmowy A4 w drukarniach.

  • Odpowiednia gramatura - papier firmowy powinien być wygodny w użytkowaniu, a ponadto trwały. Bardzo ważna jest zatem odpowiednio wybrana gramatura, która pozwoli na jego używanie a drukarkach laserowych, atramentowych i ręczne pisanie. Najczęściej wybierana gramatura na papier firmowy to 80 lub 90 g/m2.
  • Gatunek papieru - papier firmowy A4 może być standardowym papierem offsetowym, papierem o delikatnej fakturze, jak również papierem ekologicznym, produkowanym w dużej części z makulatury. Wyróżniamy również papier z certyfikatem FCE, który oznacza że pochodzi z drzew lasów, wobec których prowadzi się politykę zrównoważonego rozwoju.
  • Technologia druku - papier firmowy A4 posiada indywidualne dla każdej firmy oznaczenia i grafiki. Wykonuje się je przy zastosowaniu odpowiednich technik drukarskich, gwarantujących trwałość i czytelność. Papier firmowy klasy premium może dodatkowo być wzbogacony o uszlachetnianie.

Jak zaprojektować druk papieru firmowego?

Każdy projekt na papier firmowy powinien posiadać odpowiednie elementy:

  • nagłówek – umieszcza się w nim nazwę firmy, logo lub dane teleadresowe,
  • stopka – w tym miejscu również można umieścić informacje kontaktowe lub skróconą ofertę firmy,
  • znak wody – w dowolnym miejscu papieru firmowego można umieścić znak wodny, czyli nadruk o delikatnym nasyceniu kolorów. Stanowi on zabezpieczenie przed próbą podrobienia. Może to np. być logo firmy lub jeden z jego elementów.

Papier firmowy, który będzie wykorzystywany do druku korespondencji wysyłanej w kopertach z okienkiem, powinien mieć z góry zaplanowane miejsce do wpisania danych adresata przesyłki. Dzięki temu nie ma potrzeby ponownego adresowania kopert, co skraca czas przygotowani wysyłki.